ถือเป็นการเปิดตัวโมเดล 2015 ครั้งแรกของทางค่ายเลยก็ว่าได้
สำหรับทั้ง Diavel และ Monster S2R มาดูกันดีกว่าครับว่าเจ้าสองลำนี้มีอะไรพิเศษบ้าง
เริ่มจากทางฝั่ง Diavel ดูจากภายนอกแล้วมีการเปลี่ยนไฟหน้าและชิ้นข้าง
หลายคนน่าจะเคยเห็นแล้วเพราะเมืองนอกเปิดตัวมาหลายเดือนเกิ๊น จนต่างชาติเขาเทสต์กันทะลุปรุโปร่ง
แต่นอกจากภายนอกแล้ว ด้านเครื่องยนต์เองก็มีการพัฒนาขึ้นด้วย
เครื่อง Testastretta 11 L-Twin 1,195 ซีซี มีการพัฒนาให้ทำงานได้ดีขึ้นในรอบต่ำ
น่าจะคล้ายในกรณีเดียวกับ Monster 796 ที่มีรอบต่ำสมู้ทขึ้นกว่า 795
(แต่ทว่าความร้อนเองก็ดันมากกว่าซะอย่างนั้น)
แน่นอนว่าความสมู้ทที่มากขึ้นทำให้คุณขับขี่รถคันนี้ในเมืองได้สนุกขึ้นและสบายขึ้น
ตอบโจทย์ไลฟ์สไตล์คนเมืองแบบสุดๆ โดยทาง Ducati Thailand ยังได้เปิดตัวอีกสองรุ่นพิเศษคือ
Diavel Carbon Red และ Diavel Carbon White ที่มาพร้อมกับแฟริ่งคาร์บอน ล้อฟอร์จ เฟรมสีสีและขาว
ด้วยราคาช่วงเปิดตัวเพียง 999,990 บาท และ 859,000 บาท ก่อนสิ้นเดือนตุลาคมนี้
ส่วนอีกหนึ่งโมเดลก็คือ Monster S2R ที่ทางค่ายได้หยิบเอาสไตล์ในแบบ S2R มาใส่ให้กับ
เจ้า Monster 795 Corse Stripe ผลที่ได้คือเน็กเก็ตไบค์ที่มีความสปอร์ต
ด้วยความคาดตัวรถสีแดง ล้อแดง ไฟเลี้ยว LED พ่วงด้วยอ๊อฟชั่นเสริมอย่างท้ายสั้น
และท่อสลิปออน Termignoni Titanium ในรุ่น S2R S Ti
ในราคา 524,000 และ 459,900 ในรุ่น S2R
โดยรถทั้งสองโมเดลจะนำไปโชว์ที่งาน Ducati Showcase เซนทรัลลาดพร้าวจนถึงวันอังคารที่ 7 ตุลาคม 2557
พร้อมด้วยรถ Monster คัสตอมจากโรงงานและรถรุ่นอื่นๆ ให้เลือกจับจองกันอีกด้วย
Specification
Diavel
Dark
Technical
specification
Engine
Type Testastretta
11° L-Twin, 4 Desmodromically actuated valves per cylinder,
liquid
cooled
Displacement 1198.4cc
Bore x Stroke 106
x 67.9mm
Compression ratio 12.5:1Power
: 119 kW (162 hp) @ 9,250 rpm
Torque 130.5
Nm (96.3 lb-ft) @ 8,000 rpm
Fuel injection Electronic
fuel injection, elliptical throttle bodies, fully ride-by-wire controlled
Exhaust Stainless
steel muffler with aluminium tips; catalyzer and 2 lambda probes
Transmission
Gearbox 6 speed
Primary
drive Straight cut gears,
ratio 1.84:1
Ratio 1=37/15 2=30/17
3=27/20 4=24/22 5=23/24 6=22/25
Final
drive Chain drive; 15
tooth front sprocket, 43 tooth rear sprocket
Clutch Slipper and self-servo
wet multiplate clutch with hydraulic control
Chassis
Frame Tubular steel Trellis
frame
Front
suspension Marzocchi fully
adjustable 50 mm usd fork with DLC-treatment
Front
wheel Lightweight alloy,
14-spoke with machined finish 3.50" x 17"
Front
Tyre 120/70 ZR 17
Pirelli Diablo Rosso II
Rear
suspension Fully adjustable rear
shock with progressive linkage. Remote spring
preload adjustment.
Single-sided aluminium swingarm
Rear
wheel Lightweight alloy,
14-spoke with machined finish, 8.00" x 17"
Rear
tyre 240/45 ZR17
Pirelli Diablo Rosso II
Front
wheel travel 120mm (4.7in)
Rear
wheel travel 120mm (4.7in)
Front
brake 2 x 320 mm
semi-floating discs, radially attached Brembo Monobloc 4-piston
callipers withABS as
standard equipment
Rear
brake 265mm disc,
2-piston floating calliper ABS as standard equipment
Instrumentation Handlebar mounted instrumentation
with LCD display: speed, rpm, time,
coolant temp. Warning lights for:
Neutral, turn signals, high-beam, rev-limit, DTC intervention, ABS status, oil
pressure, fuel reserve. Tank mounted instrumentation with TFT colour display:
gear selected, air temp, battery voltage, trips 1 & 2, fuel reserve trip,
average and actual fuel consumption and speed, trip time, scheduled maintenance.
Full status and/or management of Riding Modes, DTC, RbW and ABS.
Dimensions
and weight
Dry
weight 210kg (463lb)
Wet
weight 239kg (527lb)
Seat
height 770mm
(30.3in)Wheelbase : 1590mm (62.6in)
Rake 28°
Trail 130mm (5.1in)
Fuel
tank capacity 17l - (4.5 US gal)
Number
of seats Dual seat
Diavel
Carbon
Technical
specification
Engine
Type Testastretta
11° L-Twin, 4 Desmodromically actuated valves per cylinder,
liquid cooled
Displacement 1198.4cc
Bore x Stroke 106
x 67.9mm
Compression ratio 12.5:1
Power : 119 kW (162 hp) @ 9,250 rpm
Torque 130.5
Nm (96.2 lb-ft) @ 8,000 rpm
Fuel injection Electronic
fuel injection, elliptical throttle bodies, fully ride-by-wire controlled
Exhaust Stainless
steel muffler with aluminium tips; catalyzer and 2 lambda probes
Transmission
Gearbox 6 speed
Primary
drive Straight cut gears,
ratio 1.84:1
Ratio 1=37/15 2=30/17
3=27/20 4=24/22 5=23/24 6=22/25
Final
drive Chain drive; 15
tooth front sprocket, 43 tooth rear sprocket
Clutch Slipper and self-servo
wet multiplate clutch with hydraulic control
Chassis
Frame
Tubular steel
Trellis frame
Front
suspension Marzocchi fully
adjustable 50 mm usd fork with DLC-treatment
Front
wheel Marchesini forged
and machined 9-spoke 3.50 x 17
Front
Tyre 120/70 ZR 17
Pirelli Diablo Rosso II
Rear
suspension Fully adjustable rear
shock with progressive linkage. Remote spring preload
adjustment. Single-sided
aluminium swingarm
Rear
wheel Marchesini forged
and machined 9-spoke 8.00 x 17
Rear
tyre 240/45 ZR17
Pirelli Diablo Rosso II
Front
wheel travel 120mm (4.7in)Rear
wheel travel : 120mm (4.7in)
Front
brake 2 x 320 mm
semi-floating discs, radially attached Brembo Monobloc 4-piston
callipers with ABS as
standard equipment
Rear
brake 265mm disc,
2-piston floating calliper ABS as standard equipment
Instrumentation Handlebar mounted instrumentation
with LCD display: speed, rpm, time,
coolant
temp. Warning lights for: Neutral, turn signals, high-beam, rev-limit,
DTC
intervention, ABS status, oil pressure, fuel reserve. Tank mounted
instrumentation
with TFT colour display: gear selected, air temp,
battery voltage,
trips 1 & 2, fuel reserve trip, average and actual fuel
consumption
and speed, trip time, scheduled maintenance. Full status and/or
management of Riding Modes,
DTC, RbW and ABS.
Dimensions and weight
Dry
weight 205kg (452lb)
Wet
weight 234kg (516lb)
Seat
height 770mm (30.3in)
Wheelbase 590mm (62.6in)
Rake 28°
Trail 130mm (5.1in)
Fuel
tank capacity 17l - (4.5 US gal)
Number
of seats Dual seat
Monster
S2R and Monster S2R S Ti
Technical
specification
Engine
Type L-Twin,
2 Desmodromically actuated valves per cylinder, air cooled
Displacement 803cc
Bore x Stroke 88
x 66 mm
Compression ratio 11:1Power
: 64 kW (87 hp) @ 8,250 rpm
Torque 78
Nm (58 lb-ft) @ 6,250 rpm
Fuel injection Electronic
fuel injection, 45mm throttle body 45 mm with stepper motor
Exhaust Lightweight
2-1-2 system with catalytic converter with twin lambda probes
Transmission
Gearbox 6 speed
Primary
drive Straight cut gears;
Ratio 1.85:1
Ratio 1st 32/13, 2nd
30/18, 3rd 28/21, 4th 26/23, 5th 22/22, 6th 24/26
Final
drive Chain; Front
sprocket 15; Rear sprocket 39
Clutch APTC wet multiplate
with hydraulic control, Self-servo action on drive, slipper
action on over-run
Chassis
Frame Tubular chrome moly
steel trellis, casted aluminium subframe
Front
suspension 43mm upside-down forks
Front
wheel 5-spoke in light
alloy 3.50 x17
Front
Tyre 120/70 ZR17 Pirelli
Diablo Rosso
Rear
suspension Progressive linkage
with preload and rebound adjustable monoshock. Single
sided swingarm
Rear
wheel 5-spoke in light
alloy 5.50 x 17
Rear
tyre 180/55 ZR17
Pirelli Diablo Rosso
Front
wheel travel 120mm (4.7in)
Rear
wheel travel 148mm (5.8in)
Front
brake 2 x 320mm discs,
4-piston radial caliper, ABS as standard equipment
Rear
brake 245mm disc,
2-piston caliper, ABS as standard equipment
Instrumentation Digital unit displaying: Speedometer,
rev counter, clock, scheduled
maintenancewarning, oil
temperature, trip fuel, lap time, warning light for low oil pressure, fuel
level, fuel reserve,neutral, turn signals, overrev, immobilizer. Ready for DDA
system.
Dimensions
and weight
Dry weight 169kg (373lb)
Wet weight 188kg (414.5 lb)
Seat height 800mm (31.5in)
Wheelbase 1450mm (57.1in)
Rake 24°
Trail 87mm (3,42 in)
Fuel tank capacity 15l - 3.8gallon (US) / 13.5l - 3.6gallon
(US) ABS version
Number of seats Dual seat
Additional
Standard Equipment
Short
Tailed (Only for Monster S2R S Ti)
Titanium
Slip On Termignoni (Only for Monster S2R S Ti)
Price 459,900.- (for
Monster S2R)
Price 524,000.- (for
Monster S2R S Ti)